Populära inlägg

torsdag 9 december 2010

Nu twittrar jag

Twitter är lite som facebook. En sida där du kan skriva intressant och helt ointressant information om vad du gör just nu. ”Sitter vid datorn och kollar mailen” ”Funderar på om jag ska ha den svarta eller röda tröjan på mig” osv Det är intressant att människan har ett sådant behov av att visa och berätta om sig. Eller är det rent av andra människor som har ett behov att få veta allt. Nyfiken i en strut…

Twitter eller andra nätverk kan man definitivt använda i undervisningen och det tycker jag att videon med Åsa visar tydligt. Risker finns det definitivt och då tror jag att en av de enkla och påtagliga riskerna är att man säger/skriver något som man sedan ångrar vilket också kan vara nätmobbning.


2 kommentarer:

  1. Vilken film med Åsa syftar du på? Jag blev så nyfiken på den! :-)

    SvaraRadera
  2. Filmen finns på kursforumet under avsnittet med sociala nätverk. Hon som gjort filmen heter Åsa Kronkvist och hon har en blogg som heter Uggleblogg. Filmen visar hur man kan använda facebook i undervisningen. Rekommenderar att ta en titt på hennes blogg, där finns det många bra tips!

    SvaraRadera