Populära inlägg

onsdag 8 december 2010

Youtube -kanalen som aldrig tystnar

Jag ska inte kalla mig för van YouTube användare. Trots att jag använder tuben någon gång i veckan har jag skaffat mig ett konto först nu. Jag gillar YouTube, här finns allt om allt och det är enkelt att hitta. Jag gillar också att man inte behöver visa allt för alla, detta gör användningsområdet större då man kan spara ner saker som man vill visa för ett fåtal.

Hur skulle man kunna använda tex YouTube i skolans värld, som lärare? Visst kan man precis som Bergaviksskolan göra någon form av skoltidning, men i videoformat och använda YouTube.  En rätt rolig idé och jag är säker på att eleverna gillar den. Personligen tror jag att jag mest kommer att använda YouTube för att visa saker, men än att spara ner saker. Är det någon annan som har testat att använd YouTube i skolan för låt säga skolår 4-5? Idéer, feedback och förslag välkomnas.




http://www.youtube.com/user/Jeanettan007
Här är länken till min Youtube kanal:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar