Populära inlägg
-
Har funderat på vad det är jag studerar och varför. Pratade med en skolchef som sa "jaha, men det är ju som PIM". Hennes uttryck g...
-
Twitter är lite som facebook. En sida där du kan skriva intressant och helt ointressant information om vad du gör just nu. ”Sitter vid dator...
-
Denna uppgift känns mycket passande för mig då jag vet att skolan jag arbetar på är på väg att köpa in smartboards. Jag valde därför att läs...
-
Jag blev rätt tagen av Symbaloo. Symbaloo har skapat det som många med mig efterlyser, ett nätverk av och för och med lärare världen runt. H...
-
Tror att den digitala koman har slagit till. Känner mig oinspirerad och intresserad. IKT är ju roligt och att skriva och reflektera kring IK...
-
Ok, då blev det inte riktigt så bra som jag hade hoppats. Fortsätter på det spår som jag var inne på. Måste dock utveckla och göra mer än va...
-
Jag har varit positiv till så mycket, typ allt tidigare, men det här vet jag inte om jag kommer att få så mycket nytta av. I alla fall inte ...
-
Även detta verktyg är ju löjligt enkelt att använda. Vad skönt att slippa alla olika versioner som florerar av alla arbeten. Skönt att slipp...
-
Åh vilken häftig video jag hittade på Youtube! Spelar ingen roll om den är äkta eller fake.
-
Wikipedia är väl använt både av mig och på min arbetsplats. Visst kan man använda sig av wikis i undervisningen, kanske framförallt när man ...
torsdag 20 januari 2011
Lärande spel
Jag valde att spela på SVT-sidan. I min yrkesroll har jag blivit erbjuden att köpa in olika typer av lärande spel. Dels var det ett mattespel där man ska lösa tal för att kunna tanka sin rymdraket (spelet verkade så där när jag kollade hemsidan) och dels var det ett spel som handlade om att bygga upp en stad, lösa uppgifter osv. Den sistnämnda såg vi många intressanta användningsområden för och vi var riktigt sugna på att köpa in det, men det blev aldrig av. Jag kommer inte ens ihåg vad programmet heter längre. Någon som kan hjälpa till? Någon som testat den i undervisningen?
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar